top of page

Witamina B6 a sen: czy naprawdę pomaga nam lepiej wypocząć?

Witamina B6 odgrywa ważną rolę w wielu procesach naszego organizmu, w tym w produkcji energii, syntezie hormonów i funkcjach układu nerwowego.




Ale czy witamina B6 może również wpływać na nasz sen?


Najwyraźniej witamina B6 może pozytywnie wpływać na jakość snu, co potwierdzają badania.


Jaką funkcję pełni witamina B6 i jak wpływa na nasz sen?


Według Biura Suplementów Diety Amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia, witamina B6 bierze udział w produkcji serotoniny, neuroprzekaźnika, który pomaga regulować rytm snu i czuwania naszego organizmu.

Rzeczywiście, witamina B6 może pośrednio wpływać na nasz sen poprzez produkcję serotoniny i melatoniny.


Gdzie występuje witamina B6?


Witamina B6 występuje naturalnie w wielu produktach spożywczych, zarówno pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego. Zastanówmy się wspólnie, które wybrać!




  • Mięso: jak kurczak i indyk.

  • Ryby: takie jak łosoś, tuńczyk i dorsz.

  • Zielone warzywa liściaste: takie jak szpinak i jarmuż.

  • Owoce: takie jak banany i awokado.

  • Rośliny strączkowe: jak ciecierzyca, czarna fasola i soczewica.

  • Pełne ziarna: takie jak ryż, orkisz i jęczmień.

  • Nasiona: takie jak pistacje , orzechy włoskie i nasiona słonecznika.

Dbajmy o zdrowie: zaczynając od snu!


Należy pamiętać, że ogólnie zbilansowana i zróżnicowana dieta pomoże dostarczyć wszystkich składników odżywczych, których potrzebujemy, aby cieszyć się dobrym zdrowiem i dobrze spać. Ale nie zapominajmy, że dobrze dobrany materac również znacząco wpływa na nasze zdrowie.

37 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page