Czy spanie na boku naprawdę jest takie dobre?

Spanie na boku jest preferowane przez wielu z nas, zwłaszcza, że wydaje się oferować wiele korzyści.



W rzeczywistości jest to najbardziej odpowiednia postawa do łagodzenia wielu dolegliwości i poprawy oddychania, zdrowia jelit i krążenia krwi. Ale dowiedzmy się dlaczego!

1. Poprawia oddychanie


Idealny dla osób chrapiących i cierpiących na bezdech senny, spanie na boku ułatwia oddychanie, ponieważ drogi oddechowe pozostają otwarte. Dlatego pozycja do spania na boku jest polecana kobietom w ciąży, które również mogą skorzystać z lepszego krążenia krwi.


2. Zwiększa wydajność systemu limfatycznego


Odpowiednia pozycja do spania pozwala nam na głęboki odpoczynek, dzięki czemu nasz mózg odzyska całą niezbędną energię. W rzeczywistości, dzięki systemowi limfatycznemu, podczas odpoczynku nasz mózg pozbywa się wszystkich toksyn nagromadzonych w ciągu dnia, przeprowadzając prawdziwe „nocne sprzątanie”.


3. Poprawia trawienie


Wraz z prawidłowymi codziennymi nawykami możemy wspomóc nasz układ trawienny śpiąc na boku. Jeszcze lepiej, jeśli to lewa strona!


4. Wyrównuje kręgosłup


Aby uniknąć ucisku nóg i ramion z powodu nieprawidłowej pozycji, możemy umieścić między kolanami poduszkę, która przywraca naturalne ułożenie kręgosłupa, bioder i miednicy.


Niespokojny sen?


Istnieją jednak sposoby na natychmiastowe ograniczenie nocnych ruchów!

  • Umieść poduszkę za plecami i jedną przed miednicą, aby ograniczyć ruchy w nocy.

  • Stwórz nowe wieczorne rytuały! Na przykład ćwicz rozciąganie, aby rozluźnić ciało, znajdź czas na hobby lub trzymaj się rutyny pielęgnacyjnej, aby uwolnić umysł i przygotować się na odpoczynek.

  • Uczyń swoją sypialnię cichym i spokojnym miejscem!

  • Nie lekceważ znaczenia swojego materaca. Wybierz odpowiedni matearc do budowy swojego ciała!

19 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie